Lifestyle & Concepten

Herken je dat? Je loopt door de winkelstraat, bijvoorbeeld in een andere stad of land, en ziet daar zulke leuke en unieke ideeën. 

Hoe doen die winkeliers dat toch… zulke toffe ideeén en concepten kunnen uitvoeren in de winkel. 

Hoe gaan we beginnen?

Je wilt dat ook graag, maar waar te beginnen? Het begint met een goed idee, maar dat is pas de helft. Het moet ook uitgedacht en uitgevoerd worden.

En hoe kom je op dat idee?

Een tof concept voor je winkel of bedrijf. Je denkt dan al snel aan productontwikkeling, maar er kan veel meer. Wat dacht je van de huisstijl van de winkel. 

Of willen inspireren met een nieuw seizoen. Een nieuwe werkwijze onder de aandacht brengen of een nieuw thema uitstralen en het team hier vertrouwd mee laten worden. Allemaal mogelijkheden waarbij conceptontwikkeling van belang is. 

Trends en jouw klanten

Meegaan met de trends, of nog mooier zelf de trendsetter zijn, is van belang omdat de waarden van consumenten continu veranderen. Wie wil nu niet de eerste zijn met iets nieuws in huis of meegaan met een nieuwe trend?

Ze zijn bewuster in hun aankopen en zeker met het oog op de toekomst zich zeer bewust van materiaal en oorsprong. Het is ook niet voor niets dat namen als FairTrade en Bee-Friendly, maar ook snack-planten, selfhealing en eetbare bloemen het zo goed doen. Men wil ook iets goed doen voor de wereld. 

Naast het doorvoeren van een nieuwe trend of thema maak je het helemaal compleet wanneer dit aansluit op de huisstijl van de winkel. Dat zijn de verborgen elementen die je klant het gevoel geeft dat ze op de juiste plek zijn. Samen gaan we kijken naar welke dingen opvallen in jouw winkel en wat we kunnen veranderen. Wie is jouw klant en waar reageren zij op? Een botanische plantenoase, groen en milieubewust of juist meer de artistieke kant; waar houdt jouw ideale klant van?

Leonie Jongbloed profielfoto

Wat kan ik voor je doen?

Cum-laude afstuderen aan de Artemis Academie in Amsterdam heeft mij veel waardevolle kennis opgeleverd om te combineren met mijn grote liefde voor groen en bloemen. Mijn inspiratie; die haal ik uit de natuur en wat door de tijdsgeest belangrijk aan het worden is voor de consument. Door de jaren heen heb ik voor diverse werkgevers gewerkt en zo een breed perspectief ontwikkeld voor diverse klantengroepen. 

Er gaat niets boven zelf iets maken van “niks” tot eindproduct en in de winkel zien dat een klant blij naar huis gaat met hun persoonlijke nieuwe aanwinst.

Kan je een paar extra ogen gebruiken die helpen bij het maken van bewuste keuzes op weg naar een authentieke huisstijl die zowel bij jou past als bij jouw ideale klant? Laten we eens koffie drinken. Ik neem de koekjes mee. 🙂