Marketing & Inkoop

Succes hebben met je bedrijf begint bij de basis. En dat is dat er bloemen en planten worden ingekocht.

Zonder verkoopwaar geen blije klanten. 

En de blije klanten, die wil je de deur binnen zien stappen opzoek naar iets leuks voor zichzelf of om cadeau te geven. 

“Klanten blij en voldaan laten vertrekken; dat is jouw missie.”

Werken aan je strategie

Door de inkoop en marketing te verbinden gaan we aan een strategie werken om jouw ideale doelgroep over de vloer te krijgen.

Uiteindelijk wil je weten wat je klanten leuk vinden, welke producten niet aan te slepen zijn of welke je de volgende keer beter niet kunt inkopen om eeuwige opslag te voorkomen. Gaat jouw klant voor kwaliteit, unieke/verantwoorde producten, trends of milieuvriendelijkheid? Dan is het belangrijk om daar ook de juiste merken en leveranciers bij te zoeken om het plaatje perfect te maken en je klant de winkel niet meer uit wil. 

Wat gaan we doen?

Inkoop en marketing lijken op het eerste gezicht op zichzelf te staan en deels is dat ook zo. Maar ze werken graag met elkaar samen. 

Die twee met elkaar verbinden is niet vanzelfsprekend en daar ga ik je bij helpen. Ze versterken elkaar bij de keuze met welke afnemers je wilt gaan samenwerken. Gunstig voor je omzet, maar ook voor de waardebeleving van je onderneming. Inkoop is niet alleen maar operationeel, het is ook strategisch. 

Je bent met wie je zaken doet; voor zowel je klanten als de leveranciers. 

De marketing is daarbij ook weer los van belang. Uiteindelijk moet je klant een wens krijgen die ze graag vervuld zien worden; en dan het liefste in jouw winkel. Van advertenties tot winkeluitstraling tot zelfs de verpakking aan toe. Alles werkt op het gevoel; het gevoel van iets nieuws kopen tot het gevoel dat je ook een keer in de winkel wilt kijken vanuit waar je iets gekregen hebt. 

En verder….

Verder gaan we o.a. kijken naar jouw geloofwaardigheid, authenticiteit en transparantie. Want die staan allemaal centraal in de winkelbeleving de je klant voelt bij het binnenstappen. Elke klant wil iets kopen; het is alleen aan jou als ondernemer om te zorgen dat het bij jou is en niet bij de concurrent.